Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

«Βασίλισσα» της ακρίβειας στα είδη διατροφής η Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΑ




Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές παρά τις μειώσεις και το «πάγωμα» των τιμών από τις επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα, καθώς οι αυξήσεις που έχουν προηγηθεί στα ίδια προϊόντα είναι πολύ μεγαλύτερες. Σε έρευνα που διεξήγαγε το ΕΒΕΑ, η Ελλάδα εμφανίζεται να κρατά τα σκήπτρα της ακρίβειας σε βασικά είδη διατροφής σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης.


Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις και τα σούπερ μάρκετ που έχουν εξαγγείλει μέχρι τώρα μειώσεις ή και πάγωμα τιμών φτάνουν τις 28. Μεταξύ των σούπερ μάρκετ και ο Σκλαβενίτης, που ανακοίνωσε «πάγωμα» στις τιμές των τυποποιημένων τροφίμων, ειδών καθαριότητας και ειδών ατομικής υγιεινής από την 1η Ιουνίου ως τις 30 Σεπτεμβρίου. Το σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να μειώνει άμεσα τις τιμές των προϊόντων, όταν οι προμηθευτές μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, ενώ έκανε λόγο για εκπτώσεις και προσφορές σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που διακινεί.

Ενδεικτική της κατάστασης είναι η έρευνα που διεξήγαγε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, σύμφωνα με την οποία, η χώρα μας κρατά τα σκήπτρα της ακρίβειας σε βασικά είδη διατροφής συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Πηγή: in.gr

Εκδηλώσεις για την ημέρα περιβάλλοντος



Τριήμερες εκδηλώσεις αφιερωμένες στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και στο πλαίσιο της «Πράσινης Εβδομάδας: αλλάζοντας στάση ζωής» συνδιοργανώνουν η ΚΕΔΚΕ η ΤΕΔΚΝΑ ο Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής , ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αττικής και η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης από τις 5 έως τις 7 Ιουνίου στο Περιβαλλοντικό Πάρκο ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης».

Με σύνθημα «Η Γη είναι μοναδική, μην τη σπαταλάς», τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς, οικολογικές οργανώσεις, πολίτες και κυρίως νέοι και παιδιά, δίνουν ραντεβού από το απόγευμα της ερχόμενης Πέμπτης, 5 Ιουνίου, έως το Σάββατο, 7 Ιουνίου, το βράδυ, για μια οικολογική περιπλάνηση ευαισθητοποίησης και δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στόχο των εκδηλώσεων αποτελεί η γνωστοποίηση των πρωτοβουλιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν οι ίδιοι οι πολίτες για να τις στηρίξουν, να τις ενθαρρύνουν και να τις διευρύνουν.

Το τριήμερο εκδηλώσεων θα ανοίξει ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ και δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης την Πέμπτη στις 8 το βράδυ, εγκαινιάζοντας την Έκθεση καλών πρακτικών των δήμων, οικολογικών οργανώσεων και φορέων για το περιβάλλον.

Θα ακολουθήσει συναυλία με τους καλλιτέχνες Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Χρήστο Θηβαίο, Σάκη Μπουλά και τους «Μπλε».

Τις επόμενες δύο ημέρες το πρόγραμμα των εκδηλώσεων απευθύνεται κυρίως στα παιδιά και τους νέους συνδυάζοντας την ευαισθητοποίηση και την ψυχαγωγία τους.

Συγκεκριμένα στο χώρο του Πάρκου θα λειτουργήσουν εργαστήρια ανακύκλωσης χαρτιού, ζωγραφικής για το περιβάλλον, περιβαλλοντικών παιχνιδιών.

Θα παρουσιαστεί πρόγραμμα για «Οικολογικά Σχολεία» από το 26ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου, ενώ στο Εργαστήρι Ψηφιακού animation του Δήμου Αθηναίων τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν φιλμάκι κινούμενων σχεδίων που θα απεικονίζει την δική τους οπτική για το Πάρκο.

Παράλληλα θα δοθεί παράσταση από παιδικό περιβαλλοντικό θέατρο με το έργο: «Όλοι μαζί ανακυκλώνουμε τη Γη», ενώ θα λειτουργήσει έκθεση Τrash Αrt, με έργα καλλιτεχνών φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά και «χρήσιμα» σκουπίδια, παλιά και άχρηστα
αντικείμενα.

Πηγή: inout.gr

Πώς τα αποφάγια μας γίνονται... λίπασμα

ΟΙΚΙΑΚΗ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Πώς τα αποφάγια μας γίνονται... λίπασμα

Της ΒΑΝΝΑΣ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Φωτο: BAΓΓEΛHΣ ΖABOΣ

Τα τσόφλια των αυγών, η υπόλοιπη σαλάτα, τα χόρτα που περίσσεψαν από το τραπέζι σας, και το κατακάθι του καφέ μπορούν εύκολα να γίνουν κομπόστ για τα φυτά σας.

Στην Ευρωπαϊκή Eνωση, πετάμε όλο και περισσότερα απορρίμματα κάθε χρόνο. Μεταξύ 1995 και 1998, η ποσότητα των σκουπιδιών που δημιουργήσαμε αυξήθηκε κατά 15%. Εάν συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς παραγωγής απορριμμάτων, έως το 2020, θα πετάμε πιθανώς 45% περισσότερα σκουπίδια από το 1995. Στην Ελλάδα, μόνο στο ΧΥΤΑ (Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων) Aνω Λιοσίων καταλήγουν καθημερινά 5.500 τόνοι απορριμμάτων, ενώ τα προγράμματα ανακύκλωσης έχουν καθυστερήσει δραματικά σε όλη τη χώρα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκδώσει οδηγία (31/1999) όπου καθορίζει πως τα οργανικά στοιχεία των απορριμμάτων μας πρέπει να πηγαίνουν για κομποστοποίηση χωρίς να καθορίζει τον τρόπο και τη μέθοδο της κομποστοποίησης που πρέπει να επιλεγεί.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε σε όσους ο όρος «κομποστοποίηση» φαντάζει άγνωστη λέξη πως προέρχεται από τη λέξη κομπόστ, το φυτικό «λίπασμα» δηλαδή, που παράγεται από την αποσύνθεση των οργανικών υλικών όπως φύλλα, κλαδιά, φρούτα, λαχανικά και άλλα υπολείμματα κουζίνας. Το κομπόστ μπορεί να έχει πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε είδους καλλιέργεια. Η χώρα μας με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ 29407/3508/16-12-2002) εναρμονίστηκε με την κοινοτική οδηγία θέτοντας ως ποσοτικούς στόχους τη μείωση στα βιοαποικοδομήσιμα απόβλητα κατά 25%, 50% και 65%, σε σχέση με το 1995, μέχρι το 2010, το 2013 και το 2020 αντίστοιχα.

Οι μέθοδοι - τεχνικές κομποστοποίησης

Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα πρέπει να επιλεγεί μία από τις τρεις μεθόδους - τεχνικές κομποστοποίησης. Η μία τεχνική αφορά στη δημιουργία εργοστασίων μεγάλου μηχανικού διαχωρισμού με συνεπαγόμενο τεράστιο κόστος. Στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν δύο εργοστάσια κομποστοποίησης, ένα στα Aνω Λιόσια και ένα στην Καλαμάτα. Το πρώτο των Aνω Λιοσίων δεν κατάφερε να λειτουργήσει ποτέ και δουλεύει ακόμη πιλοτικά παράγοντας μέτρια ποιότητα κομπόστ, ενώ της Καλαμάτας, όπου λειτούργησε με διακοπές και προβλήματα λειτουργίας από το 1999 έχει παράγει μόνο 1 κιλό κομπόστ!

Η δεύτερη τεχνική κομποστοποίησης είναι η διαλογή στην πηγή. Κατά τη μέθοδο αυτή τοποθετείται ένας ξεχωριστός κάδος δίπλα στους συμβατικούς, το κάθε νοικοκυριό ξεδιαλέγει τα οργανικά στην κουζίνα του και τα τοποθετεί στον ξεχωριστό αυτό κάδο όπου στη συνέχεια ειδικό όχημα περισυλλέγει τα σκουπίδια και τα πηγαίνει στην ειδική μονάδα. Ο βασικός λόγος αποτυχίας της μεθόδου στην Ελλάδα είναι το πολύ μεγάλο κόστος. Η τρίτη μέθοδος είναι η οικιακή, όπου ο πολίτης αναλαμβάνει να κάνει τη δουλειά του δήμου μηδενίζοντας το κόστος περισυλλογής και μετατροπής των οργανικών σε κομπόστ, μειώνοντας σημαντικά την ποσότητα των σκουπιδιών και εξισορροπώντας με εύκολο τρόπο τον όγκο των σκουπιδιών που παράγει.

Η οικιακή κομποστοποίηση: η πιο εύκολη και οικονομική λύση

Στην Ευρώπη υπάρχει ένα μεγάλο ρεύμα κατευθυνόμενο προς την οικιακή κομποστοποίηση, η οποία μάλιστα δεν έρχεται σε αντίθεση με καμία άλλη μέθοδο που μπορεί ενδεχομένως να εφαρμόζει ο εκάστοτε δήμος. Ο κύριος Φίλιππος Κυρκίτσος, πρόεδρος της οικολογικής εταιρείας ανακύκλωσης και διδάκτωρ περιβαλλοντολόγος μάς επισημαίνει πως τα οργανικά αποτελούν το 40% με 60% των σκουπιδιών μας κατά βάρος και από το 40% κατ' ελάχιστο, το 80% μπορούμε να το βάλουμε στον δικό μας κάδο. Με τον τρόπο αυτό, το κάθε νοικοκυριό μπορεί να διαχειριστεί μόνο του το 1/3 των σκουπιδιών του. Eτσι ο δήμος θα μαζεύει και θα θάβει λιγότερα απορρίμματα με σημαντική μείωση του κόστους συλλογής, μεταφοράς και τελικής διάθεσης των απορριμμάτων, αυξάνοντας παράλληλα τον χρόνο ζωής των ΧΥΤΑ. Παράλληλα παράγουμε κομπόστ καλής ποιότητας βελτιώνοντας την ποιότητα του κήπου και των φυτών μας, προστατεύουμε το περιβάλλον και κυρίως αποδεικνύουμε έμπρακτα πως μπορούμε να αποτελέσουμε εκτός από κύριοι υπαίτιοι του προβλήματος και μέρος της λύσης του.


Για την αγορά του κάδου

Οι κάδοι κομποστοποίησης διατίθενται στην αγορά από τρεις εταιρείες. Ο πιο φθηνός κάδος ξεκινά από στα 85 ευρώ συν ΦΠΑ και ο πιο ακριβός φτάνει στα 160 ευρώ συν ΦΠΑ. Για το μεγάλο μέγεθος, η τιμή αυξάνεται λίγο αλλά και το μεγαλύτερο μέγεθος κάδου μπορούν να το μοιραστούν περισσότερα νοικοκυριά κι έτσι μειώνεται και το κόστος αγοράς.

Χρήσιμα τηλέφωνα για να τον προμηθευτείτε:

• Παππάς Γιώργος 210 - 67.16.227, Λιβιεράτος
• Αλέξανδρος 210 - 28.55.904, 6932761293,EMVITECH 210 - 56.97.250.Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης: 210 - 82.24.481

Η ΟΙΚΙΑΚΗ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ 7 ΕΡΩΤΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ποια υλικά μπορούμε να κομποστοποιήσουμε;

• Λαχανικά, χορταρικά, φρούτα (ωμά ή βρασμένα).
• Υπολείμματα από σαλάτες, αφού στραγγιστούν τα υγρά.
• Φυτικά υπολείμματα όπως ξερά φύλλα, βλαστοί, κομμένο γκαζόν κ.λπ.
• Στάχτη, π.χ. από τζάκι.
• Τσόφλια αυγών.
• Χαρτιά κουζίνας (ρολό κουζίνας, χαρτοπετσέτες, μαλακές σακούλες).
• Πριονίδι (ιδιαίτερα εάν είναι πολύ υγρό το κομπόστ και θέλουμε ένα μείγμα πιο ισορροπημένο και με μεγαλύτερο αερισμό).
• Υπολείμματα βοτάνων από ροφήματα και κατακάθια καφέ ή και φίλτρα γαλλικού καφέ.
• Οργανικά λιπάσματα, όπως καστανόχωμα, φυλλόχωμα κ.λπ.).

Τι εξοπλισμό χρειαζόμαστε;

Χρειαζόμαστε τον ειδικό κάδο κομποστοποίησης, λίγο χώμα κήπου, λίγους γεωσκώληκες (μόνο για την πρώτη φορά), ένα μακρύ ξύλο για ανακάτεμα και ένα μικρό κάδο για τη συλλογή των σκουπιδιών στην κουζίνα.

Πώς φτιάχνουμε κομπόστ στο σπίτι;

Ρίχνουμε στον κάδο - κομποστοποιητή τα οργανικά υλικά της κουζίνας μας και προσθέτουμε φύλλα και κλαδιά με λίγο χώμα. Φροντίζουμε το μείγμα να περιέχει διάφορα υλικά, ώστε να αποτελεί την κατάλληλη τροφή για τους γεωσκώληκες - μπορεί να μας τους προμηθεύσει η Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης - που αναλαμβάνουν την αποσύνθεση των οργανικών υλικών. Τροφοδοτούμε τον κάδο μας με ποικιλία υλικών και ανακατεύουμε κατά διαστήματα ώστε να εμπλουτίζεται το μείγμα με οξυγόνο. Το πρώτο κομπόστ ωριμάζει σε 3 περίπου μήνες και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στον κήπο, στις γλάστρες μας ή και στα παρτέρια της γειτονιάς μας.

Μέχρι να γίνει το κομπόστ δεν γεμίζει ο κάδος;

Ο κάδος κομποστοποίησης δεν γεμίζει καθόλου εύκολα, θα μπορούσε μάλιστα να καλύψει τις ανάγκες δύο και τριών νοικοκυριών. Πρέπει να σκεφτούμε πως όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που βάζουμε στον κάδο χάνουν το νερό τους και μικραίνει σημαντικά ο όγκος τους. Oταν βγει και το κομπόστ για πρώτη φορά επέρχεται και ισορροπία.

Μπορεί ο κάδος κομποστοποίησης να μοιράζεται από τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας;

Στα πιλοτικά προγράμματα που έχουν γίνει, όταν τοποθετείται κάδος κομποστοποίησης για χρήση σε όλη την πολυκατοικία, δίνεται παράλληλα με τον μεγάλο κάδο και ένας μικρός για κάθε νοικοκυριό. Με αυτόν τον τρόπο διαχωρίζει πιο εύκολα τα σκουπίδια του και τα πετάει ξεχωριστά.

Πόσοι είδη κάδων υπάρχουν;

Κατ' αρχάς υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη. Eνα για όσους διαθέτουν κήπο κι ένα δεύτερο γι' αυτούς που έχουν μπαλκόνι. Oσον αφορά το μέγεθος, στην αγορά διατίθενται δύο μεγέθη. Ο μεσαίος κάδος με τετράγωνη βάση 80 cm. και 1 μ. ύψος, χωρητικότητας 340 λίτρων και ο μεγάλος χωρητικότητας 640 λίτρων, με διπλάσιο δηλαδή όγκο αλλά όχι μέγεθος.

Υπάρχει κίνδυνος για την υγεία;

Oχι. Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την κομποστοποίηση φθάνουν τους 65 με 70 C όπου δεν επιβιώνει το σύνολο των παθογόνων οργανισμών που ενδέχεται να εισέλθει στο υπό κομποστοποίηση μείγμα. Κατά δεύτερον, ο κάτοχος του κάδου είναι αυτός που καθορίζει και τι θα ρίξει μέσα, με αποτέλεσμα να καθορίζει την καθαρότητα του «λιπάσματος».

Parking με ένα ...sms



«Αν κοιμηθώ αργά, θα σηκωθώ αργά κι όταν θα ψάχνω για πάρκινγκ, θα ναι αργά...», λέει το γνωστό τραγούδι, αντλώντας έμπνευση από μια αγχώδη καθημερινότητα.

Ατελείωτες ώρες για την αναζήτηση χώρου στάθμευσης στα αστικά κέντρα, στρες και νεύρα στα πρόθυρα κλονισμού.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν βρεθεί στο επίκεντρο ενός γερού καβγά για τη διεκδίκηση μίας... ελεύθερης θέσης, ενώ σχεδόν όλοι έχουν ευχηθεί να εμφανιζόταν μπροστά τους μία κενή θέση πάρκινγκ με μία μόνο κίνηση. Τώρα αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Μέσω ενός πρωτοποριακού συστήματος διαχείρισης αστικού πάρκινγκ που σχεδίασε το Εργαστήριο Κινητών Ραδιοεπικοινωνιών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με διευθυντή τον καθηγητή κ. Φίλιππο Κωνσταντίνου, παρέχεται πλέον η δυνατότητα στους οδηγούς να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους μέσω... sms.

Το σύστημα ενημερώνει τους χρήστες στο κινητό τους σχετικά με το πού βρίσκεται η πλησιέστερη ελεύθερη θέση πάρκινγκ στον δρόμο όπου κινούνται, για τον χρόνο στάθμευσης που έχουν ακόμη στη διάθεσή τους, αφού παρκάρουν, ενώ τους επιτρέπει να προπληρώσουν χρόνο πάρκινγκ απαλλάσσοντάς τους από τη διαδικασία εξεύρεσης κάρτας σε μακρινούς σταθμούς πώλησης.

Το σύστημα εφαρμόζεται ήδη στα Τρίκαλα, ενώ έχει υπογραφεί συμφωνία για την εφαρμογή του και στον Δήμο Καρδίτσας.

Στόχος των εμπνευστών του, όμως, είναι να αποτελέσει ένα πανελλαδικό σύστημα το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τους συνδρομητές του ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης. Αλλωστε, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του Εργαστηρίου Κινητών Ραδιοεπικοινωνιών, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα ανέρχεται στο 115%.

Πάγωμα Τιμών Η Όπως Λέμε Όταν Ξυπνά Ο Καταναλωτής


Το μεγάλο αφεντικό είναι ο καταναλωτής σε αυτή την υπόθεση, αφού αυτός έχει τα φράγκα στην τσέπη και πληρώνει. Αυτό που γράφει το ρεπορτάζ παρακάτω ότι φοβήθηκαν οι εταιρίες τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους στην μαύρη λίστα του υπουργείου ανάπτυξης είναι ανοησία. Τον τελευταίο καιρό και μετά το χαβαλέ που γίνετε στα κανάλια με το θέμα άρχισε να πέφτει ο τζίρος όλων όσων ασχολούνται με αυτή την υπόθεση αφού ο κόσμος έχοντας στο μυαλό του οτι όλα είναι ακριβά σκεφτόταν πολύ πριν αγοράσει κάτι, όπως επίσης μείωσε και τις ποσότητες.
Το θέμα είναι να συνεχίσει έτσι να λειτουργεί και όταν φύγει απο την επικαιρότητα το θέμα. Να πάψει να διακατέχεται απο το γνωστό κατοχικό σύνδρομο και να νομίζει οτι το ακριβό είναι και το καλό.
Το ξέρουν οι καταναλωτές οτι το κόστος μάρκετινγκ ενός προϊόντος μπορεί να φτάσει να είναι ακόμα και το 60-70% της τιμής του? Έχει την πολυτέλεια ένας μισθωτός ή ένας χαμηλοσυνταξιούχος να πληρώνει αυτό το κόστος?
Το ακριβό προϊόν πρέπει να σαπίζει στο ράφι και όχι να γίνετε ανάρπαστο. Το ξέρουν οι Έλληνες οτι στο εξωτερικό που έχουν τους διπλάσιους μισθούς απο εμάς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν μερίδιο αγοράς 60%?
Δείτε παρακάτω ποιοί παγώνουν ή μειώνουν τις τιμές:

Σε «πάγωμα» ή και μειώσεις τιμών σε ορισμένα προϊόντα προχωρούν εταιρείες τροφίμων και σούπερ μάρκετ, υπό την απειλή δημοσιοποίησης «μαύρης λίστας» με επιχειρήσεις που αισχροκερδούν.

Η αλυσίδα Α-Β Βασιλόπουλος, η οποία προχώρησε την περασμένη Δευτέρα σε μειώσεις τιμών σε βασικές κατηγορίες προϊόντων (γάλατα ψυγείου, γιαούρτια, παιδικές πάνες και απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων 5% φθηνότερα και όλα τα ρύζια, όσπρια και ζυμαρικά 8% φθηνότερα), κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της προανήγγειλε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα ανακοινώσει και άλλες μειώσεις τιμών.

Επίσης, ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος ανακοίνωσε ότι από 9 Ιουνίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2008, μειώνει κατά 5% τις τιμές σε 1.000 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (προϊόντα Carrefour) στους πελάτες των Carrefour και Champion Μαρινόπουλος που διαθέτουν κάρτες Club Carrefour και Κερδοκάρτα.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται Τα Νέα, μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης στο υπουργείο Ανάπτυξης είχαν φτάσει επιστολές για «πάγωμα» και μειώσεις τιμών από τις εταιρείες:

Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (μειώσεις), Κατσέλης (μειώσεις στο προϊόντα άρτου), Coca Cola (πάγωμα ανατιμήσεων), Μινέρβα (πάγωμα ανατιμήσεων), Βeiersdorf (μειώσεις στα προϊόντα Νivea), Ρrocter & Gamble (μειώσεις σε παιδικές πάνες και απορρυπαντικά πλυντηρίου) και Κraft (πάγωμα ανατιμήσεων).

Την Τετάρτη, η Metro ανακοίνωσε μειώσεις τιμών από 4% μέχρι 20% σε 1.000 κωδικούς που καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων διατροφής (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα).

Από την περασμένη Δευτέρα, σχετικές ανακοινώσεις είχαν κάνει 16 εταιρείες για διάφορα είδη.

Πηγή in.gr